Popin' Cookin' Oekaki Animal Candy Land DIY Kit

október 31, 2015

A nemrég rendelt japán édességes dobozban érkezett egy DIY kit, aminek a lényege, hogy otthon magadnak készíted el a különböző formájú és ízű édességeket, amit nagyon aranyos ötletnek tartok. Egyetlen hátránya, hogy időigényes, így nem biztos, hogy egy hosszú nap után erre vágyna az ember, de hétvégén remek kikapcsolódást nyújt. De nézzük is, milyen sikerrel jártam az első csomagommal. :)
 

Ehhez az édességhez nem kell más, csak olló és egy kevés víz, minden más megtalálható a csomagban; műanyag tálca, formák, két csomagnyi gumicukor és három zacskónyi különböző színű és ízű por. A citromsárga citrom ízű, a rózsaszínt epernek gondoltam, de mint kiderült szőlő, a kék pedig nem is tudom... furcsa, párom szerint fogkrém. :D  De valójában ramune ízű - magyarul nem tudom, van-e rá külön szó.

A formáim között robot, bolygó, hullócsillag és delfin szerepelt, utóbbit viszont nem igazán tudom mire vélni, mintha kilógna az űr tematikából. Egyedül úgy tudom fejben valahogy összekapcsolni, ha a Galaxis útikalauzos delfinekre gondolok. A formák mellett kapunk egyébként két eszközt is, amit ki kell vágnunk. Az egyik egyfajta kés (?), amit én csak kevergetéshez használtam, a másik pedig arra van, hogy vizet tudjunk vele merni. Ha pedig ezeket kivágtuk, bele is csaphatunk az igazi mókába.

 
Első lépésben a fehér édességet kell belenyomkodni a formákba. Szerencsére könnyen lehet vele dolgozni, gyorsan megpuhul és könnyű formázni. Ha egyenletesen eloszlattuk, óvatosan kiszedjük a formákból és félretesszük későbbre.

Ezután kiöntjük egyesével a porokat a kocka formájú rekeszekbe, majd a korábban kivágott vízméricskélővel egy-egy kanálnyi vizet adunk hozzá és alaposan elkeverjük a másik segédeszközzel. Ha ezzel is megvagyunk, lehet vadulni és megpróbálni minél több színt kikeverni. Én sajnos elég gyorsan feladtam, úgy éreztem, megelégszem a három alap és a négy kevert színnel, de hátha ti türelmesebbek vagytok.
 

A következő lépésben szabadjára engedhetjük a bennünk rejlő művészt. Szerencsére nagyon jó állagú volt a festő anyag, nem folyt szét, könnyű volt a vonalon belül maradni. És annak is örültem, hogy elég sűrű volt ahhoz, hogy relatív normális színátmeneteket tudjak csinálni. Igazából ez a lépés veszi el messze a legtöbb időt, főleg akkor, ha hajalmosak vagyunk pepecselésre. Másrészt viszont ha ez nem lenne ránk jellemző, valószínűleg bele se kezdtünk volna. :D

 
És voálá és készen is lennénk. Nekem egy órámba telt összesen a képekkel és egy elbukott videofelvétellel együtt. És mennyire érte meg? A gumicukor alap finom volt, édes, kicsit rágós és ragacsos. Viszont a szín a tetején inkább csak látványra dobja fel szerintem, ízre nem egy nagy durranás, sőt, picit el is vesz belőle. Korábban már írtam, hogy nekem a citromot leszámítva eléggé meghatározhatatlan ízek voltak és annyira nem is finomak, szóval ez picit csalódás volt. Összességében viszont elégedett vagyok az első DIY kitemmel, jól elszórakoztam vele, ami szerintem majdnem olyan fontos szempont egy ilyen édesség esetében, mint az íze.

Ti próbáltatok már hasonlót vagy terveztek venni? Mi a véleményetek róla?

You Might Also Like

2 megjegyzés

  1. Egyre több kedvet kapok egy japán candy box megrendelésère

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Szerintem tényleg érdemes próbát tenned, nagyon jó élmény. Bár én személy szerint messze a DIY kiteket várom mindig a legjobban. :D

      Törlés